Bestelproces
Zit jouw winkelwagen tot de nok toe vol, dan is het tijd om af te rekenen! Alle verzendingen worden afgehandeld door onze transportpartner: ACE Courier & Transport. De verzendkosten zijn verschillend per product. Dit heeft te maken met de verschillende gewichtsklassen die onze transporteur hanteert. Klik rechtsboven in je scherm op het winkelwagentje om je bestelling af te ronden. Je bestelling zal altijd in zijn geheel opgestuurd worden.
Levertijden
Het product dat je bij ons besteld is in de meeste gevallen nog niet klaar voor verzending. Het kan zo zijn dat het nog gemaakt moet worden of dat het product nog naar de poedercoater moet.
Wij kiezen ervoor om producten onbewerkt op voorraad te leggen, zodat de kans op beschadiging zo klein mogelijk blijft. Hierdoor zijn de levertijden wat langer dan dat je misschien gewend bent.
We gaan uit van een levertijd van maximaal 5 weken. Echter werken wij er hard aan om jouw bestelling zo snel mogelijk te verzenden, zodat deze kan schitteren in je interieur. Wanneer jouw bestelling door de koerier bij ons wordt opgehaald, zal deze altijd binnen 48 uur worden bezorgd.
Een bestelling zelf afhalen
Woon je in de buurt en wil je de verzendkosten besparen, dan is het uiteraard ook mogelijk om jouw bestelling op te halen. Je kunt dit als optie aanvinken tijdens het afrekenen en de verzendkosten worden dan automatisch van jouw bestelling afgehaald. Je krijgt van ons een bericht zodra de bestelling klaar is om opgehaald te worden. Wij hanteren vaste tijden voor het afhalen van bestellingen:
Maandag tot vrijdag
Ochtend 09:00 – 12:00
Middag 13:00 – 16:00
Ben je niet in staat om je pakket op te halen binnen de tijden die wij hanteren, laat het ons dan weten per e-mail of telefoon. We gaan dan samen kijken naar een geschikte oplossing.
LET OP!
Wanneer je verschillende producten of een groter product hebt besteld. Houd dan rekening met de maten van de dozen. Deze vind je terug op de waarschuwingen en disclaimer pagina.
Transportdienst
ACE Courier & Transport hanteert algemene voorwaarden die wij evenwel hebben verwerkt in onze algemene voorwaarden. Het is namelijk belangrijk dat je de bezorgafspraak met ACE Courier & Transport zorgvuldig maakt.
Zodra wij jouw nieuwe aanwinst aan de transportdienst hebben meegegeven ontvang je een acceptatie mail van ACE Courier & Transport. Je bestelling wordt dan binnen 48 uur na acceptatie geleverd. De dag voor de levering ontvang je tussen 16.00 en 18.00 uur een vooraankondiging mail met Track & Trace in een tijdblok van 3 uur voor de volgende dag.
Wanneer dit levermoment niet uitkomt ben je in de gelegenheid om te reageren en de afspraak te wijzigen. Voor een directe communicatie kan je op de Track & Trace pagina, op de dag van levering doormiddel van een live chat ook een bericht naar de chauffeur sturen.
Niemand thuis, wat nu?
Zodra ACE Courier & Transport op plaats van bestemming is gearriveerd bellen ze aan. Als laatste poging wordt er telefonisch contact gelegd voor een eventuele levering bij de buren.
Geen gehoor?
Na verschillende contact pogingen neemt ACE Courier & Transport jouw bestelling weer mee en slaat je pakket veilig op. Dan herhalen ze de dag er op weer dezelfde procedure.
LET OP! wanneer deze situatie zich voordoet brengt ACE Courier & Transport deze kosten dubbel in rekening bij de afzender. Wij zijn daarom genoodzaakt deze kosten in rekening te brengen bij de desbetreffende geadresseerde.
Houd daarom de mail van ACE Courier & Transport goed in de gate en maak je bezorg afspraak zorgvuldig! Vrees niet! je ontvangt van FABRIQ-S ook een mail dat je bestelling is afgerond en daarin vermelden wij voor alle duidelijkheid onze verzendwijze nogmaals.
Bestellen zonder account
Je kunt op onze webshop geen account aanmaken. Wij werken met een snel en veilig “bestellen & klaar” beleid. Nadat jouw bestelling is afgerond, krijg je van ons binnen enkele minuten een orderbevestiging. Wanneer jouw bestelling is opgehaald door onze bezorgdienst, krijg je hier bericht van samen met een track-and-trace code.
Prijzen en betalen
Onze koerier werkt met verschillende gewichtsklassen. Omdat onze producten van staal zijn, nemen ze een aantal kilo’s met zich mee. Dit verschilt heel erg per product. Onze producten vallen onder 3 klassen, waar verschillende prijzen aan verbonden zijn namelijk:
- Pakket onder de 20 kilo = €20,00
- Pakket tussen 20-40 kilo = €22,50
- Pallet van max 60 kilo = €32,50
Wanneer je meerdere producten bestelt, betaal je voor het eerste pakket de volledige verzendkosten en daarna per product €10,00 extra. Let op: de gehele bestelling dient hiervoor naar één adres gestuurd te worden.
Wanneer je een pakket retour stuurt gelden ook deze verzendkosten.
LET OP!
Moet jouw pakket op de Waddeneilanden bezorgd worden, dan zijn wij genoodzaakt een toeslag van €30,- te rekenen. Bij het afrekenen herkent de webshop de postcodes die binnen de Waddeneilanden vallen automatisch.
Wij accepteren op dit moment alleen iDeal als betalingsmiddel.
Alle prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW. Op dit moment leveren wij alleen binnen Nederland.
Herroepingsrecht
Het kan altijd gebeuren dat jouw bestelling niet aan je verwachtingen voldoet. Dat is jammer om te horen, maar uiteraard geen probleem. Je hebt wettelijk het recht om jouw product binnen 14 dagen vanaf ontvangst te retourneren. Om de overeenkomst te herroepen, moet je dit formulier invullen en opsturen naar: info@fabriq-s.nl met als onderwerp: herroepen + ordernummer.
Wanneer wij deze mail hebben ontvangen, krijg je van ons een factuur voor de kosten van het retourneren van de bestelling. Deze dienen namelijk door de klant betaald te worden. De hoogte van dit bedrag zal gelijk zijn aan wat je hebt betaald toen het pakket jouw kant op kwam. Zodra deze betaald is gaan wij het retourproces in gang zetten en het pakket aanmelden bij onze transporteur. Er is dan geen mogelijkheid meer om het herroepingsproces te annuleren.
LET OP! Houd rekening met het volgende:
- Het product is niet door jouw eigen toedoen beschadigd.
- Je krijgt alleen verzendkosten terug van de producten die jij terugstuurt. Heb je bijvoorbeeld twee producten besteld en wil je er één terug sturen, dan krijg je de verzendkosten van één product terug. Hoeveel dat precies is ligt aan de gewichtsklasse van het desbetreffende product.
- Het pakket moet bij herroeping verpakt zijn zoals het ook verzonden is in de originele doos. De doos moet goed dicht zijn en het product moet vast in de doos liggen. Dit is belangrijk omdat er anders mogelijk tijdens de transport beschadiging aan het product kan ontstaan. De transporteur neemt het pakket niet mee, als dit niet goed is ingepakt.
Je kunt zelf geen moment van ophalen kiezen. Je ontvangt een mail van ACE Courier en transport waarin duidelijk wordt wanneer zij bij jou langskomen. Als dit tijdstip echt niet uitkomt, kun je het nummer dat vermeld wordt in hun mail bellen om een ander tijdstip af te spreken.
Wijzigen of annuleren
Er zit vaak wat tijd tussen je bestelling en het moment van verzenden. Wij raden je dus aan om bij een annulering dit z.s.m. te doen. Wanneer een product eenmaal verstuurd is, kun je jouw bestelling niet meer annuleren.
Als annuleren niet meer mogelijk is, moet je het pakket gaan retourneren. Let hierbij wel op dat de kosten van het retourneren van een deugend product geheel voor je eigen rekening zijn. Deze kosten zijn hetzelfde als wat er bij de bestelling voor betaald is. Voor het retourneren van een product gebruik je het retourformulier.
Lees ook alle retourvoorwaarden (garantie & retourneren) nog goed door, zodat er geen onduidelijkheden ontstaan.